Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου 2013

μια τυπικη μερα

Στην ηλικια σου. καθε αλλο απο 'περιθωριακος'. Περπαταει λιγο ζαλισμενα, σκεφτεσαι οτι ειναι πρεζακι.
-σας περισσευει 1 ευρω;
καμια απαντηση.

-σας παρακαλω, εχω να φαω απο χθες. σας παρακαλω, μη μου δωσετε λεφτα, παρτε μου μια τυροπιτα. 1 ευρω εχει.
Τους βλεπεις ολους να τον προσπερνανε χωρις καν να τον κοιτανε.
Τι διαολο, ουτε αορατος να ηταν.

Με μια φωνη που δεν προκειται να σβησει για καιρο απο το μυαλο σου, ακουμπαει στον τοιχο,
-γιατι με αγνοειτε ολοι; μη με αγνοειτε, σας παρακαλω, δεν ειμαι ναρκομανης, ανεργος ειμαι. σας ορκιζομαι, γιατι με αγνοειται ολοι;

Κατι σπαει μεσα σου. Για καποιο λογο θες να φυγεις, να εξαφανιστεις, να μην ακους τιποτα.
Κατι σε βαραινει.
Κι αν ησουν εσυ εκει?
να βλεπεις καθε μερα τοσο κοσμο να περναει απο μπροστα σου, να τον παρακαλεις για μια τυροπιτα κι αυτοι να μη σε κοιτουν καν.
ο καθενας για τους δικους του λογους.
Ισως προτιμουν να σκεφτονται οτι δεν υπαρχεις. να μη τους περασει απο το μυαλο πως ειναι να εισαι εσυ.
Αλλοι απλα αδιαφορουν. Τους εβγαλαν ολους 'πρεζακια' για να εχουν μια δικαιολογια να μη δωσουν τιποτα και να εχουν κ καθαρη τη συνειδηση τους.
Αλλα το χειροτερο.. Οι πιο πολλοι απλα το εχουν συνηθισει.
Συνηθισαν τους επαιτες.
Συνηθισαν να βλεπουν απλωμενα χερια καθε 5 μετρα.
Μια εικονα τοσο γνωριμη πια.
Στην αρχη σε σοκαρε.
Μετα σου προξενησε λυπη.
Τωρα τη συνηθισες κ δεν ειναι πια σημαντικη.
Μερος του δρομου σου μονο.
Ανοσια.
Εθνικη .

*τελικα περπατουσε ετσι απο τη πεινα.


"Πείνασα, και δε μου δώσατε να φάω "

[Κατά Ματθαίον, 25.31 (41-43)].






24 σχόλια:

  1. αχ οταν κατεβαινω στη Αθηνα ψυχοπλακωνομαι συναντωντας οσα περιγραφεις... ειναι αβασταχτο... και να θες να βοηθησεις δε μπορεις, οχι ολλους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ετσι ειναι δυστυχως, κ νομιζω οτι σιγα σιγα ολο αυτο θα αρχισει να πηγαινει κ στην επαρχια..

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Αρκει να μη τα ξεχναμε Ανδρεα μου κ το παραδοξο ειναι οτι ενω τα εχουμε συνεχεια μπροστα μας, τεινουμε να τα σβηνουμε απο το κεφαλι μας..

      Διαγραφή
  3. Κάποιοι προσπαθούμε να βοηθήσουμε,αλλά αυτή είναι σταγόνα στον ωκεανό.
    Μόνο οργανωμένα μπορεί να γίνει σοβαρή προσπάθεια αντιμετώπισης του δράματος πολλών συνανθρώπων μας στην Ελλάδα της κρίσης.
    Να είσαι καλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αυτο ειναι μια αληθεια, αλλα και μια αλλη, εξισου μεγαλη ειναι οτι ακουω συνεχεια οργανωσεις που βοηθουν αυτους τους ανθρωπους, να λενε οτι δεν μπορουν να κανουν πολλα γιατι τους λειπουν οι ποροι κ τα χερια. εγω, μετα απο αρκετα μεηλς σε ΜΚΟ με αναλογο προσανατολισμο κ μια επισκεψη σε ενορια για να προσφερω τουλαχιστον τα χερια μου εντελως εθελοντικα, δεν εχω παρει ΚΑΝ απαντηση..
      καταλαβαινω οτι τους λειπουν περισσοτερο οι ποροι, αλλα μια απαντηση θα μπορουσαν να τη στειλουν..αν εστελνα χρηματα, θα με ειχαν στα λινκ τους!

      Διαγραφή
  4. λυπηρή εικόνα.
    πράγματι,γροθιά στο στομάχι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γίναμε όλοι αδιάφοροι... Γίναμε όλοι περαστικοί...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κι αυτο Νικολα μου ειναι που με προβληματιζει περισσοτερο, οτι σιγα σιγα θα καταντησουμε ολοι περαστικοι.. κακο πραγμα η εξη κ μας παρασυρει ολους..

      Διαγραφή
  6. απλα κοιταμε απο ψηλα. Τους κοιταμε λες και ανηκουν σε εναν αλλο κοσμο και περα απ αυτο λες και δεν ειναι καν ανθρωπινα οντα. λες και δεν ειναι εμεις. λες και δεν προβληματιζονται, δεν πονανε, δε νιωθουν. λες και δεν εχουν και αυτοι μια και μοναδικη ζωη την οποια θα επιθυμουσαν να ζησουν οπως εκεινοι θελουν.... Ευχομαι να ημουν πιο εντονος απο το επιτρεπτο αλλα αυτο που εγραψες μου αρεσε :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. σ'ευχαριστω και καλως ηρθες!! :)
      ετσι ειναι και δεν καταλαβαινουμε οτι πολυ ευκολα πια μπορουμε να βρεθουμε στην ιδια θεση!

      Διαγραφή
  7. Ούτε καν θα δοκιμάσω να δικαιολογήσω την επαιτεία... το θέμα είναι τεράστιο, απλά σκέφτομαι πόσους ανθρώπους έχω γύρω μου χωρίς δουλειά (πχ τα τρία μου παιδιά) που κρέμονται απ' τη σύνταξη του άνδρα μου...και θα δω τι μπορώ η ίδια να κάνω, όχι μόνο για την οικογένεια μου, αλλά και για το σύνολο...
    Το πρόβλημα προς το παρόν είναι στη Αθήνα όπου έχει μαζευτεί όλη η Ελλάδα, ευτυχώς ξέρω αρκετούς νέους που φεύγουν και πάνε πίσω στις γενέτειρες τους, εκεί τουλάχιστον μπορούν έστω να καλλιεργήσουν κάτι ή να πάνε να μαζέψουν τις ελιές ή άλλα φρούτα που σαπίζουν...
    Σκέφτομαι τι θα έκανα η ίδια αν δεν είχα να φάω και ειλικρινά δεν νομίζω πως θα ζητιάνευα και σίγουρα δεν θα ντρεπόμουν πχ να καθαρίσω σκάλες ή να φροντίσω ηλικιωμένους για ένα πιάτο φαγητό... το θέμα είναι καθαρά προσωπικό έτσι το αισθάνομαι και χαίρομαι που το θίγεις...
    Καλή μας μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν ξερω, αληθεια σκεφτομαι οτι πια ειναι πολυ ευκολο να βρεθουμε κ εμεις σε παρομοια κατασταση, αλλα ειναι κ αυτο που λετε, τι θα προτιμουσαμε να κανουμε τοτε;
      απλα το θεμα εχει παρει τεραστιες διαστασεις πια κ δεν ξερω κατα ποσο η επαιτεια ειναι η ευκολη λυση..

      φιλια!

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Φανή,χαίρομαι πόλυ όταν συναντώ ανθρώπους με έντονο το συναίσθημα της προσφοράς.Η συνήθεια που αναφέρεις είναι το πιο λυπηρό δυστυυχώς και νομίζω είναι η προέκταση του δικού μας βολέματος.Και επαναπαυόμαστε πως σε μας δε θα συμβεί ποτέ.
    Επίσης λυπηρό πολύ είναι αυτό που διάβασα σε σχόλιο σου να περιμένεις να προσφέρεις και να μη σε καλούν...
    Τα Μ.Μ.Ε έπαιξαν επίσης σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση συνειδήσεων δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. συμφωνω μαζι σου..
      κ απο τη μερα που εγραψα το σχολιο, εχω συνεχισει να στελνω μεηλς για εθελοντικη εργασια με το ιδιο αποτελεσμα..

      καλο απογευμα!

      Διαγραφή
  9. Έχω νιώσει κάποιες στιγμές παχύδερμο και απάνθρωπο γουρούνι... Έχω νιώσει αμηχανία γιατί δεν ήξερα τι άλλο να κάνω μα και ενοχές....

    Σήμερα όμως έχω να σου πω κάτι ευχάριστο: ΚΕΡΔΙΣΕΣ!!!!!!!!!
    Έλα να παραλάβεις το δώρο σου!
    http://pistos-petra.blogspot.gr/2013/09/and-winner-is.html
    Σε φιλώ γλυκά και πάντα να είσαι τυχερή μικρουλίτσα μου γλυκιά! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γλυκεια μου Φανη πολλες φορες αυτοι που ζητουν χρηματα ειναι οντως πρεζονια. Κι ερχεται το διλημμα, αν δωσω θα βοηθησω η θα κανω μεγαλυτερο κακο; Απο την αλλη, οταν καποιος ζηταει μια τυροπιτα μου φαινεται ΑΔΙΑΝΟΗΤΟ να μην την αγορασεις! Ειναι δυνατον; Σε ολους -σχεδον- μας περισσευει ενα ΕΥΡΩ. Που μολις δεις τη χαρα στο βλεμμα θα ειναι σαν να πηρες πισω 100!
    Καλως σε βρηκα!Συγχαρητηρια για το ομορφο δωρακι σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλως ηρθες! :)
      σε ναρκομανη δεν δινω χρηματα γιατι δυστυχως τις περισσοτερες φορες ξερουμε που θα πανε κι ειναι αυτο που ειπες, θα κανουμε μεγαλυτερο κακο..

      σ'ευχαριστω!! :):)

      Διαγραφή
  11. Καλώς σε βρήκα Φανή....
    αν και με κάλυψαν σε ότι θα έλεγα τα σχόλια των αναγνωστών σου ...
    μπορώ να προσθέσω μόνο αυτό... πως να πιστέψεις και ποιόν τώρα πια;
    τι λέει ο καθένας, πόση αλήθεια κρύβει, πόση αδικία ή πόσα αποθέματα δύναμης διαθέτει;

    Η περιγραφή σου όμως ανατριχιαστική, καθηλωτική στις εικόνες που δημιουργεί.

    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλως ηρθες! :)

      πραγματι, δεν ξερεις τι απ οσα λενε ειναι αληθεια, γι αυτο κ μια τυροπιτα ή ενα κρουασαν απο το περιπτερο ειναι μια καλη λυση!

      καλο βραδυ!

      Διαγραφή
  12. Αν ένας στο δρόμο μπει στον κόπο να ζητιανέψει χωρίς να το έχει ανάγκη, χαλάλι του θα πω. Προτιμώ να με "πιάσει κορόιδο" αυτός, παρά να πιαστώ στα γρανάζια της επίσημης, "έντιμης" ελεημοσύνης εκείνων που δημιουργούν πεινασμένους και τους πετούν αυτοδιαφημιζόμενοι το δικό μου ξεροκόμματο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δεν ειμαι πολυ σιγουρη οτι καταλαβα σε ποιους αναφερεσαι..
      αλλα για το 1ο σκελος της απαντησης σου, νομιζω οτι λιγοι ειναι αυτοι που ζητιανευουν χωρις να εχουν αναγκη κι αυτο γιατι νομιζω οτι ειναι πολυ δυσκολη αποφαση..

      Διαγραφή